poniedziałek, 9 marca 2015

Kiedy Pieśń Najwyższego ląduje w Twojej skrzynce na listy

Projekt Edda zainspirowal mnie do pewnego eksperymentu, ktory nazwalam Gra Havamal.

Ci z Was, którzy znają mnie lepiej, wiedzą, że jestem ciekawska. A ponieważ piekła się nie boję, to pozwalam swojej ciekawości się rozpędzać, dociekać i upierdliwie drążyć tematy, które mnie interesują. Stąd między innymi i ta zabawa. Wciąż jestem ciekawa świata i ludzi, wciąż ekscytuję się wszystkim co dotyczy dawnych wierzeń germańskich i ciągle cieszę się z drobnych rzeczy. Takich jak np kartka od przyjaciela czy miły gest ze strony nieznajomego.

Chyba każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego jak ważna jest wymiana podarunków i naprawdę to nie musi być od razu złoto i 20stoletnia whisky. Ważna jest pamięć. Ważny jest gest, coś co przygotujesz przy pomocy własnych rąk a nie tylko wciskając ctrl+c i ctrl+v, enter!

Jestem ciekawa tych asatryjczykow, których nie znam. Tych, których znam jestem równie ciekawa i zastanawiam się czy będzie im się chciało podjąć wyzwanie i wysilić się, żeby coś napisać i dotrzeć na pocztę. Jestem też ciekawa tych, którzy po prostu mają podobne zainteresowania. Stąd ta gra.


Co kilka dni wyciągam ze skrzynki pocztowki z roznych stron swiata, od roznych osob. Nowa Zelandia, Dominikana, USA, Norwegia, Anglia, Niemcy, Holandia, Francja i oczywiscie Polska - to male fragmenty innych swiatow, ktore trafiaja w moje rece. To male fragmenty uczuc i mysli, ktore ciesza mnie za kazdym razem, kiedy je czytam. Co zadziwiajace cytaty wyjatkowo dobrze trafiaja w dni, w ktorych akurat sa najbardziej porzadane.


Niedlugo znowu zawitam na poczcie, wysle kolejne pocztowki z piekna Norwegia i fragmentami Piesni Najwyzszego. Mam nadzieję, że Ci którzy je dostaną będą się z nich cieszyć chociaż w połowie tak mocno jak ja na myśl, że moze dzis znowu, kiedy po pracy wrócę do domu i otworzę skrzynkę na listy to znajdę w niej cytat z Håvamål. Ktory to będzie wers? Czy odpowie mi na pytanie, nad którym będę się akurat zastanawiać? Czy z drugiej strony zobaczę kawałek świata, którego nie znam? A może będzie to właśnie to miejsce, które wspominam i za którym tęsknię?
Może Ty też chcesz się przekonać jak to jest?


Zasady gry sa proste. Wymieniamy sie adresami, wysylami pocztowki z wybranym losowo lub celowo cytatem. Najlepiej zrobic to wchodzac na strone grupy Havamal Game , piszac cos o sobie i miejscu, z ktorego wysle sie kartke i zapraszajac innych do kontaktu. Albo po prostu popatrzec na liste osob, ktore zadeklarowaly sie w grze i wyslac prywatna wiadomosc do ktorejs z nich.



A jezeli jestes jedna z tych osob, ktore juz podjely wyzwanie to... Dziekuje! :D 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz